La seu electrònica és l’adreça electrònica disponible al públic a través de la qual s’accedeix a la informació, els serveis i tràmits que presta el Consell General del Principat d'Andorra.
La seu electrònica està adreçada a la ciutadania del Principat d’Andorra, entenent com a tals totes les persones, físiques o jurídiques, així com les entitats sense personalitat jurídica amb capacitat d’obrar, que es relacionin amb el Consell General d'Andorra.
La seu electrònica et dona accés a la informació dels serveis i tràmits del Consell General. Pots iniciar tràmits i fer-ne seguiment, presentar documents en el Registre general electrònic, fer consultes, queixes o suggeriments a través del formulari de contacte. També pots accedir al Tauler electrònic on es publiquen els actes administratius i altres informacions d'interès públic
Les gestions realitzades de forma electrònica mitjançant la seu electrònica tenen la mateixa validesa que les gestions presencials tant a nivell jurídic com tecnològic.
Els serveis de la seu electrònica responen als principis de confidencialitat, integritat i disponibilitat de les informacions i comunicacions que es realitzin garantint la seguretat jurídica. La informació que viatja en els serveis que requereixen identificació en la seu electrònica del Consell General està xifrada. A més i gràcies al sistema d'autenticació implantat es garanteix que només vostè, com a interessat en els seus tràmits, pugui accedir tant a la informació de tramitació, com a les consultes de dades personals.
La seu electrònica estarà disponible durant les 24 hores els 365 dies de l'any.
Per al còmput de terminis, serà la data i hora oficial de la seu les que tindran validesa legal.
En els documents expedits telemàticament, apareix en la part inferior del full un Codi Segur de Verificació (CSV) de referència. L'eina validador de documents de la seu permet verificar l'autenticitat i validesa del document a través d'aquest codi de referència i obtenir la còpia electrònica autèntica del document.
Mai no li demanarem per correu electrònic el seu certificat ni cap credencial de caràcter personal. Desconfiï si algú els demana. Mantingui actualitzat el seu sistema operatiu, antivirus i navegador. Accedeixi a la seu electrònica des d'un web fiable. No accedeixi des d'enllaços que trobi a correus electrònics ni a d'altres webs. No escrigui el codi PIN del seu certificat si hi ha algú a prop que pugui distingir què tecleja. Mai no desi el PIN si es troba en un ordinador que no és l'habitual. Tanqui correctament el navegador si utilitza ordinadors de llocs públics o als quals hi tinguin accés terceres persones.
A la part superior dreta de la pantalla trobareu un cercador que us facilitarà l'accés als continguts de la seu electrònica mitjançant la introducció d'un text lliure. També podeu consultar el mapa de la seu. Si, tot i això, no trobeu el que busqueu o teniu algun dubte, contacteu amb el Consell General a través dels canals que el Consell General posa a la vostra disposició, tant per mitjans telemàtics com presencials o telefònicament.
Un certificat electrònic és un document electrònic signat digitalment per un prestador de serveis de certificació que vincula unes dades de verificació de signatura (clau pública) amb un signant, confirmant així la seva identitat en el món electrònic. Per tant, permet identificar electrònicament una persona a Internet. Es tracta d'un fitxer electrònic que es pot emmagatzemar de múltiples formes com, per exemple, en un dispositiu criptogràfic en el núvol, com es el cas dels certificats digitals de l’OSCEPA, al navegador del propi ordinador, o bé en un xip integrat en una targeta. Els certificats han de ser emesos per una entitat de certificació, és a dir, una entitat de confiança que s'encarrega de verificar les identitats certificades com, per exemple, l’Oficina de Serveis de Confiança Electrònica del Govern d’Andorra (OSCEPA).
Un certificat digital ofereix tres funcionalitats principals:
Addicionalment, facilita l'accés a serveis telemàtics d'una forma més directa, ja que no és necessari recordar múltiples usuaris i contrasenyes, sinó només el PIN del certificat digital i a vegades un segon factor d’autenticació (codi enviat al telèfon mòbil, ...).
La signatura electrònica tindrà respecte a les dades consignades en forma electrònica el mateix valor que la signatura manuscrita en relació amb les consignades en paper. La Llei 35/2014, del 27 de novembre, de serveis de confiança ofereix cobertura legal a les signatures electròniques. L’Entitat de Certificació de les Administracions Públiques d’Andorra emet la signatura electrònica reconeguda, la qual, utilitzada amb un dispositiu segur de signatura, té el mateix valor i reconeixement a efectes legals que una signatura manuscrita.
S’admeten els certificats emesos per l’Oficina de Serveis de Confiança Electrònica del Govern d’Andorra (OSCEPA)
Presencialment en:
Generació del certificat: Un cop validada la sol·licitud a l’oficina de registre, es rep un correu electrònic amb les instruccions per generar el certificat.
Per utilitzar un certificat necessiteu:
Podeu tenir més d’un certificat en el vostre ordinador o en el núvol i ,en el moment d'utilitzar-lo, se us preguntarà quin d'ells voleu utilitzar.
És un mecanisme que es pot aplicar sobre documents electrònics, i pot aconseguir els mateixos efectes que una signatura manuscrita sobre un document en paper. Tècnicament, una signatura electrònica s’obté aplicant una sèrie d’operacions matemàtiques sobre el document que volem signar. L’objectiu és associar la identitat del signant amb el document.
En cas de problemes amb el certificat digital de l’OSCEPA, podeu anar a: Ajuda (www.signaturaelectronica.ad)